Amikor egy álom válik valóra – így lettem Neurolanguage Coach®


Az a helyzet, hogy nem bírok leállni. Azt hiszem függő vagyok.

Nem a kávéról beszélek, bár tény, nehezen tudom elképzelni, hogy egy csésze kávé nélkül induljon a napom. Szeretem az illatát, az ízét, a rutinom részévé vált.

A címben azt ígértem, arról írok, hogy egy álom vált valóra, így elszakadok a kávé témájától. A kávén kívül a tanulás az egyik meghatározó eleme az életemnek. Annyi, de annyi izgalmas dolog van a világban és manapság olyan sok tudásanyaghoz hozzá lehet férni, hogy az valami egészen fantasztikus.

Tanulni többek között azért érdemes, mert szerintem nem szabad megkockáztatnunk, hogy ki-ki a saját szakmájában lemaradjon. Ráadásul a tanulás izgalmas, hiszen tele van felfedezéssel.

SBH 0493 Edit scaled online teachingSzámomra az online nyelvtanítás nem pusztán szakma, hanem hivatás is. Szeretek angolt is, németet is tanítani, szeretem azt látni, hogy haladnak azok, akik engem választanak online tanáruknak. Izgulok, amikor nyelvvizsgáznak és rendkívül boldog vagyok, amikor azzal a hírrel hívnak fel, hogy sikeres volt egy állásinterjú, valaki megdícsérte, milyen jól haladnak a nyelvvel vagy jól sikerült a nyelvvizsga.

Az elmúlt időszakban mégis azt éreztem, hogy van itt valami más is, valami több, amit hozzátehetnék a tanításhoz. Mivel én magam is tanulok nyelveket és azt is tanítom, hogyan tudsz önállóan is tanulni, tudom, hogy nem mindegy, pontosan hogyan is foglalkozunk az adott nyelvvel. Tudom, hogy lehet sokkal gyorsabban is haladni, mint azt eddig hittük vagy gondoltuk.

A nyelvi coaching (language coaching) eddig is tetszett, mint szakma. Egyértelmű volt számomra, hogy a coaching eszközeivel sokat hozzá lehet tenni ahhoz, mivel és hogyan foglalkozunk. A coaching ad egy új látásmódot. De elég ez nekem? Hol kezdjem? Nem kifejezetten coach szerettem volna lenni, hanem határozottan a nyelvi coaching iránya érdekelt.

Kicsit több, mint két éve találkoztam Rachel Paling nevével. Valahol egy cikkben olvastam róla, és láttam, hogy elismert language coach, valamint nagyon szimpatikusnak találtam azt, hogy több nyelven beszél és folyamatosan tanul új nyelvet. Számomra ettől vált hitelessé, hiszen ha valaki folyamatosan tanul is a tanítás mellett, akkor nem felejti el a tanulás érzését és nehézségeit.

Később kiderült, hogy ő a Neurolanguage Coaching® alapítója, és a képzését elismeri az ICF (International Coach Federation). Utánaolvastam, részt vettem Rachelnek az egyik webináriumán, elolvastam a könyvét és egyre jobban tetszett az, amivel foglalkozik. Pont azt tette hozzá a coach képzéséhez, amiről egy nyelvtanárnak sokkal többet kellene tudnia, mint azt gondolnánk. A neuroscience (idegtudomány) fontos elemeit, felfedezéseit beépíti a tananyagba, hogy tudjuk, hogyan működik az agyunk tanulás közben. Mindezt részletekbe menően, a legfrissebb felfedezéseket sem hagyja ki az anyagból.

Végül 2020 elején belevágtam a képzésbe, ami egy fantasztikusan jó döntésnek bizonyult. A képzés online zajlott, az esti órákban, több héten keresztül. Minden egyes alkalom után úgy álltam fel a laptopom elől, hogy tele voltam energiával és nagyon örültem, hogy Rachellel dolgozhatok és kb. 10 másik nyelvtanárral, a világ minden részéről. A 3 órás alkalmaknak egy mondatát sem lett volna érdemes elmulasztani. Úgy éreztem, minden szónak, mondatnak súlya van, és Rachel személyében egy olyan oktatóval találkoztam, aki lenyűgözött a tudásával, szakmaiságával és a tökéletesen felépített tananyagával.

A képzésnek köszönhetően olyan embereket ismertem meg, akikkel a továbbiakban is tudok tapasztalatot megosztani, megbeszélni izgalmas cikkeket, könyveket. Akik nem adják fel a tanulást és a saját maguk továbbképzését sok sok év nyelvtanítás után sem.

Amióta ezt a képzést elvégeztem, teljesen máshogy állok hozzá a tanításhoz. Sokkal mélyebben megértem azokat a folyamatokat, amelyek bennünk zajlanak, és tudományosan megalapozott értelmet kapott minden, amit eddig tapasztaltam tanulás-tanítás során. A tanfolyam egy teljesen új irányt adott. Olyat, ami a jövőbe vezet és szakmailag jóval magasabb szintre tudok így eljutni, mint azt eddig reméltem. Megtanított, hogyan tudok valóban egyediként kezelni mindenkit, akivel együtt dolgozom, és ezt az egyediséget figyelembe véve hogyan lehetséges jelentősen felgyorsítani a tanulás folyamatát.

Miután Rachel kiértékelte a vizsgaanyagomat és megkaptam a hivatalos papíromat arról, hogy Neurolanguage Coach® lettem, szinte olyan boldog voltam, mint amikor annak idején az egyetem után a diplomámat vettem át. :) A cikkhez tartozó képen a visszajelzésemet olvashatjátok a képzésről.

Ha felkeltette a cikk az érdeklődésedet, foglalj velem időpontot és egyeztessünk a nyelvtanulási céljaidról!

Üdv,
Gabi